05 April, 2011

A Very Sad Wake Up Call




Betapa kelahiran dan kematian, hidup dan mati, jiwa yang datang dan pergi itu seperti lembaran-lembaran tipis nan misterius dari serangkaian proses kehidupan yang ada di dalam "buku tebal" yang berjudul dunia fana ini. Lembaran yang kita ga tahu kapan "robeknya", lembaran yang kita ga tau kapan berganti bab, yang kita ga pernah tahu kapan buku tebal itu akan "ditutup" dan diganti dengan "buku" yang baru. Hanya Sang Pencipta, Allah SWT yang tau dan bisa mengatur segala sesuatu itu dengan sangat mudahnya.

Tiap-tiap jiwa akan merasakan mati; dan Kami menguji kamu dengan kejahatan dan kebaikan sebagai cubaan, kemudian kepada Kami kamu akan dikembalikan. (21:35)

Dia yang menghidupkan, dan mematikan; apabila Dia menentukan sesuatu perkara, Dia hanya berkata padanya, 'Jadilah', dan jadilah ia. (40:68)

Mereka berkata, 'Tiadalah ia, melainkan kehidupan dunia kita; kita mati, dan kita hidup, dan tiada yang memusnahkan kita melainkan masa.' Mengenai itu mereka tidak mempunyai pengetahuan; mereka hanya menyangka. (45:24)




You're used to be here, around us, and now you're not..
you're used to smile to me and to us. And now we cry for you..
good bye, my very good friend,
and yes, until we meet again..
...انّا للہ و انّا الیه راجعون


In a Sweet Memoriam : Deri Pringgiadi Putra, ST
(27 Mei 1985 - 05 April 2011)


A very sad wake up call,
Padang, 05:50 WIB